donderdag 15 januari 2015

Jij bent het Medium

Als performer heb ik een grote verantwoordelijkheid: ik moet het verhaal zo aantrekkelijk mogelijk brengen om mijn publiek te boeien en te vermaken. 


De meest succesvolle concerten voor mij zijn altijd diegene waar ik het gevoel krijg dat het publiek zich heeft vermaakt en met een goed gevoel naar huis gaat. Dat ik tijdens het concert op de gezichten kan lezen dat ze er 'helemaal in zitten'. Ik kijk de mensen daarom aan en maak contact. Dat vraagt focus en concentratie.
Daarom moet ik voor ik op het podium stap de stof zo in me hebben dat ze me er 's nachts voor wakker kunnen maken en ik het zo kan oplepelen!

Het doel is, steeds weer, dat het publiek het met zich mee naar huis neemt als een nieuwe inspirerende ervaring.

Daarin is de steeds terugkerende uitdaging om alle aandacht en waarde te geven aan het verhaal, want ik sta ten dienste aan dit verhaal en komt zelf op de tweede plaats!
Natuurlijk breng ik mijn sfeer mee, mijn manier van voordragen, dat is de saus die ik erover heen giet, maar als het er op aan komt gaat het NIET over mij.

Vandaag kreeg ik van een leidinggevende uit het financiĆ«le sector de vraag hoe ik mij voorbereid op een concert. Tijdens het geven van het antwoord op deze vraag, bleken daar een heleboel stappen aan ten grondslag te liggen. Die deel ik graag met jullie in mijn komende blogs. 

Stel vooral ook jouw vragen als je die hebt!
De CD cover van mijn meest recente concert

Geen opmerkingen:

Een reactie posten